Relacja z wycieczki Wrocław Wałbrzych i Świdnica-Czwarty Dzień

2019/07/18 | Relacje

DZIEŃ CZWARTY

Ciekawi nowych rozwiazań komunikacyjnych skorzystaliśmy z przeprawy przez Odrę kolejką linową gondolową tzw.”Polinka”. Kolej kursuje nad Odrą od Politechniki Wrocławskiej do nabrzeża po przeciwnej stronie na odrzańskie bulwary. Długość przeprawy, to 380 metrów, a czas to 2,5 minuty. Służy ona przede wszystkim studentom , jest własnością Politechniki. Krótki przejazd, ale fantastyczna przygoda.

Kolejne miejsce, do którego zawitaliśmy, to Kolejkowo. Atrakcja mieści się na terenie jednego z najstarszych dworców kolejowych Wrocławia- Dworzec Świebodzki. Pokazany jest miniaturowy świat , Dolny Śląsk tętniący życiem, życie mieszkańców w różnych sytuacjach dnia codziennego, jak: życie na wsi, w mieście -zarówno w dzień, jak również o zmierzchu, komunikacja miejska, dworzec i pociągi, sklepy, stragany, obserwatorium meteorologiczne, dworki Dolnego Ślaska,wrocławskie krasnale, wypadek komunikacyjny, szpital, pogrzeb, cmentarz, wesele, cyrk, zakłady napraw taboru kolejowego, zabytkowy dworzec Brochów,elektrociepłownia, place budowy, garaże i naprawy samochodów, parowozownia, ciekawe adresy biznesowe. Wszystkie scenki oparte są na prawdziwych wydarzeniach. Była to wspaniała , odwzorowana na rzeczywistości wyprawa na Dolny Śląsk, ponadto jeszcze raz przyjrzeliśmy się najważniejszym obiektom Wrocławia pomniejszonym 25 razy. Gratulujemy pomysłom tworczym, wspaniała przygoda nie tylko dla dzieci, my również świetnie tam się bawiliśmy.

Następnie odbyliśmy spacer Dzielnicą Czterech Wyznań. Wyjątkowe miejsce, gdzie w bliskiej odległości mieszczą się cztery świątynie różnych wyznań. Zawitaliśmy do odrestaurowanego Pałacu Królewskiego, a w jego przestronnych salach mieszczą się imponujące zbiory muzealne Wrocławia, bowiem tu prezentowana jest interesująca wystawa stała „1000 lat Wrocławia”. Kolejne muzeum, to Muzeum Teatru. Następnie zajrzeliśmy do Narodowego Forum Muzyki . Najnowy obiekt o najnowocześniejszych rozwiązaniach architektonicznych i akustyce na światowym poziomie. Ogromny, pięknie zaprojektowany obiekt wzbudzajacy zazdrość : „dlaczego nie u nas”. Po drodze wysłuchaliśmy jeszcze orkiestry 15 wrocławskich krasnali.

Wieczorem udaliśmy się w okolice Hali Stulecia, by obejrzeć pokaz fontanny multimedialnej, jednej z największych w Europie. Tego dnia podczas pokazu w rytmie przebojów muzycznych, dodatkowo z kropelków wody utworzone były fragmenty projekcji filmowych z Marylin Monroe. Niesamowite, wspaniałe kolorowe muzyczno-filmowe widowisko. Po drodze wstąpiliśmy jeszcze obejrzeć jeden z największych, najwspanialszych dworców PKP. Faktycznie, robi wrażenie.Stary dworzec połączony nowoczesnym stylem. Po całodziennych emocjach do Hotelu wróciliśmy tuż przed północą.